Heel wat bedrijven die op het internet actief zijn zoeken steeds naar mogelijkheden om hun producten of diensten op zo efficiënt mogelijke wijze voor te kunnen stellen aan potentiële klanten. Dat is op meerdere manieren mogelijk. Eén van de zaken waar je gebruik van kan maken om dit te realiseren is Google Ads. Het betreft hier een online advertentieprogramma welke zoals de naam reeds laat vermoeden door Google in het leven is geroepen. Ben jij ook van plan om gebruik te maken van Google Ads, maar is het voor jou in eerste instantie vooral belangrijk om te achterhalen welke voordelen er allemaal aan verbonden zijn? In dat geval is het zeker een aanrader om stil te blijven staan bij de onderstaande informatie.
1.) Google Ads kunnen meteen resultaat opleveren
Wellicht de belangrijkste reden om ervoor te kiezen om gebruik te maken van Google Ads is terug te vinden in het feit dat deze vorm van online adverteren direct resultaat kan opleveren. Dit geldt niet voor andere marketingcampagnes die er worden aangeboden. Ook voor met name SEO geldt dat het voornamelijk een investering is voor de lange(re) termijn. Dat geldt niet voor Google Ads. Op het ogenblik dat de campagne is opgezet en live is gegaan kan je in principe reeds vanaf de eerste minuut beginnen met omzet draaien en nieuwe klanten binnen te halen. Wil je dus met andere woorden graag op korte termijn de financiële situatie van jouw bedrijf een (stevige) boost geven? Dan is dat absoluut mogelijk met Google Ads!
2.) Je kan zelf bepalen hoeveel budget je uitgeeft
Het spreekt voor zich dat lang niet elk bedrijf over een even groot marketingbudget beschikt, integendeel. Ook op dit vlak zal Google Ads aangenaam weten te verrassen. Het is namelijk zo dat je met Google Ads volledig zelf kan bepalen hoeveel budget je voor jouw marketing beschikbaar gaat stellen. Bovendien is het ook nog eens zo dat je daadwerkelijk moet betalen voor het aantal gerealiseerde kliks. Ook dit zorgt ervoor dat Google Ads met recht en rede kan worden omschreven als een op financieel vlak zeer interessant marketingprogramma.
3.) Je target de meest relevante doelgroep
Een groot probleem bij (online) marketing is dat er vaak een veel te algemene doelgroep wordt benaderd. Dit zorgt ervoor dat de opgezette marketingcampagne haar doel meermaals voorbij schiet. Het spreekt voor zich dat je dit met jouw campagne koste wat het kost zal willen voorkomen. Ook op dit vlak komt Google Ads tegemoet aan al je verwachtingen. Door het instellen van concrete, relevante zoekwoorden zorg je ervoor dat je precies die mensen gaat targetten die echt op zoek zijn naar het product of de dienst in kwestie.
4.) De resultaten zijn perfect meetbaar
Er wordt wel eens gezegd dat adverteren steeds gelijk staat aan een financiële sprong in het diepe maken. Dat is zeker niet correct voor wat Google Ads betreft, integendeel. Voor Google Ads geldt namelijk dat de prestaties van je marketing campagne ten allen tijde perfect kunnen worden opgevolgd. Dit maakt het bovendien ook mogelijk om er meteen op te anticiperen waardoor je uiteindelijk steeds bent verzekerd van het meest interessante eindresultaat.
Kom langs bij GMU.Online | Data drive online marketing en verken de mogelijkheden van Google Ads.